torsdag 8. september 2011

Kylling, i all enkelhets navn.....

Hvilken del av kyllingen liker du best?
Du vil kanskje si at det kommer litt an på, og det skjønner jeg jo.
Vi bruker kyllingbryst flere ganger i uken, og bruker mye ulike kryddersmaker, siden mangel på fett gjør at brystet alene er litt smakløst.
I kveld derimot blir det litt sen middag. Egentlig ingen fullverdig middag, engang. Men godt!
Jeg lager kyllingklubber, og kålsalat (eller coleslaw, om du vil) !

Kveldskosen krever at du har:

Rå kyllingklubber (er frosne i butikken, tin dem gjerne noen timer på benken)
Hodekål
Gulrot
Stangselleri
Rødløk
Hvitløk
Rømme
Ketchup

Begynn med å brune de rå klubbene i en skikkelig varm panne. Når de har fått fin farge, legger du de over i en ildfast form og krydrer med det du liker. I kveld kjører jeg "back to the 80`s" : Grillkrydder, MASSE ! :)
Er rett og slett knakende godt utenpå det sprø skinnet...Mmmmm.
Kutt kål i tynne strimler. Riv en gulrot og stangselleri grovt. Del også rødløken svært tynt.. Riv over bittelitt hvitløk, og bland ned noen SS rømme og 1 ts ketchup. Smak til med salt, pepper og sukker. Har du friske urter stående, bruk dem!
Så settes kyllingen i ovnen på 200 grader i ca 15 - 20 min. Alt ettersom hvor tinte de er.
Du ser at de er ferdige når kjøttsaften er blank.



Enjoy!


Det er også snakk om å invitere disse barseljentene, jeg er så heldig å ha blitt kjent med, hit en tur på middag..... Da lurer jeg på om jeg skal servere noe som virkelig hører høsten til: hjort eller reinsdyr.....



Nuvel.. jeg får tenke litt på det, slik at lite er overlatt til tilfeldighetene! :)



Ha en fin kveld, alle sammen .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar