fredag 1. juni 2012

Bringebærmuffins



Jeg har en latterlig enkel og god oppskrift på bærmuffins. Alle bær kan brukes, men mine favoritter er: bringebær, multer, blåbær og solbær. Mitt tips er å bruke frosne bær - da holder de fint fasongen i muffinsen. 




Til mine bringebærmuffins trenger du:


100 g smør
2 dl sukker
4 dl hvetemel
2 ts vaniljesukker
2 ts bakepulver
3 egg
1,5 dl kulturmelk, gresk yoghurt, creme fraiche eller liknende. Sæter rømme funker også!
2 dl frosne bær


Start med å røre smør og sukker skikkelig hvitt. Rør inn eggene, ett og ett. Mix godt mellom hvert.
Sikt inn blandingen av mel, vaniljesukker og bakepulver, vekselsvis med melken/rømmen.
Til slutt vender du inn bærene forsiktig.
Stekes i muffinsbrett (det er det beste, synes jeg) midt i ovnen på 180 grader i ca 15-20 min.




Enjoy! :)



4 kommentarer:

  1. Disse prøvde jeg meg på i går. Stor suksess :)

    Ha en super søndag

    Martine

    SvarSlett
  2. Så hyggelig å høre at det var suksess! Hvis du vil gjøre de enda litt mer spennende - hakk litt hvit sjokolade og bland i røra. Mmmm...

    Kathrine

    SvarSlett
  3. Bakte disse i kveld, kjempegode!!Brukte bremyk og lettrømme(!), og de ble superdeilige. De frosne bringebærene var så store, så jeg la dem i en plastpose og knuste dem med et kjevle. Slik ble bringebærene jevnt fordelt i røra.
    Disse blir garantert bakt flere ganger!
    Hilsen Mimmi :)

    SvarSlett
  4. Baker dem nå jeg, tror dem blir utrolige gode:-)

    SvarSlett